Расчёт и возврат налога с оборота

Здесь вы можете прочитать об исчислении, перерасчете частично вычтенного налога с оборота и о возврате налога с оборота, уплаченного в Эстонии как для эстонского, так и для иностранного предпринимателя. Субъект налога с оборота Эстонии имеет право ходатайствовать о возврате налога с оборота с товаров, приобретенных в других государствах – членах Европейского союза (ЕС) и полученных услуг, которые он использует для осуществления облагаемого налогом оборота в Эстонии. В некоторых случаях можно ходатайствовать о возврате налога с оборота и из государств, не входящих в Сообщество.

Cправочник «Расчёт и возврат налога с оборота»

Euroopa Liidu käibemaksu tagastustaotluse esitamise põhimõtted

Ettevõtjate majandustegevus ei piirdu sageli üksnes asukohariigis tehtavate tehingutega, tihti soetatakse vajalikke kaupu/teenuseid teistest riikidest ning üldjuhul tasutakse ka vastava riigi käibemaks. Kui nimetatud soetused on tehtud oma ettevõtluse ja maksustatava käibe tarbeks, võib teises liikmesriigis makstud käibemaksu tagasi taotleda.

Teistest liikmesriikidest käibemaksu tagastamise taotlemise kord põhineb käibemaksu tagastuse direktiivil 2008/9/EÜ.

Käibemaksuseaduse § 34 lõike 5 kohaselt tagastab teise liikmesriigi maksuhaldur maksukohustuslasele tema Eestis toimuva maksustatava käibe tarbeks kasutatava kauba importimisel või soetamisel või teenuse saamisel teises liikmesriigis tasutud käibemaksu.

Tagastustaotlused liikmesriikide vahel esitatakse elektrooniliselt ettevõtja asukohariigi maksuhalduri kaudu, kes omakorda edastab taotluse tagastava riigi maksuhaldurile. Taotluse vormilise osa nõuetele vastavust kontrollitakse automaatselt taotleja asukoha liikmesriigi elektroonilise süsteemi abil. Taotluse sisulist osa kontrollib ja otsuse käibemaksusumma tagastamise kohta teeb tagastava liikmesriigi maksuhaldur.

Tuleb arvestada, et liikmesriikidel on õigus tagastamisel kehtestada teatavaid piiranguid, mistõttu on otstarbekas enne taotluse esitamist tutvuda tagastava riigi nõuetega.

Üldjuhul on taotlejal õigus käibemaksu tagasi saada üksnes sellistelt kaupadelt ja teenustelt, millele on õigus tagastava riigi maksukohustuslasel. Näiteks Eesti käibemaksuseaduses on piirangud, millelt käibemaksu tagasi taotleda ei saa, sätestatud paragrahvis 31.

ELi käibemaksu tagastustaotluse saab esitada Maksu- ja Tolliameti e-teenuste keskkonnas e-MTA, mis on eesti-, vene- ja ingliskeelne.


Tagastustaotluse esitamine

Eesti ettevõte saab mitteresidendile anda ELi käibemaksu tagastustaotluse esitamise õiguse, valides e-teenuste keskkonna e-MTA menüüs „Seaded” – „Pääsuõigused” – „Esindajate pääsuõigused” – „Uus pääsuõigus”.

Üksikõiguste plokis tuleb valida pääsuõigus „EL käibemaksu tagastustaotluse esitamine”.

Kui teises liikmesriigis võimaldatakse tagastustaotluse esitamist internetiportaali vahendusel volitatud esindaja kaudu, siis tuleb esindajal saata volitust tõendav originaaldokument Maksu- ja Tolliametile aadressil Lõõtsa 8a, 15176 Tallinn.

Maksu- ja Tolliamet nõuab volituste esitamist seetõttu, et teises liikmesriigis võivad volitusele kehtestatud nõuded olla erinevad ning Eesti tagastava liikmesriigina peab olema veendunud, millised õigused on taotleja andnud oma nimel taotluse esitamiseks.

Ühe volikirjaga võib volitada kogu ettevõtet ning ei ole vajalik nimetada konkreetseid isikuid.

Käibemaksugrupi eest saab taotluse esitada ainult käibemaksu grupi esindaja.


Tagastustaotluse esitamise tähtaeg ja võimalikud taotlusperioodid

Tagastustaotlus tuleb esitada hiljemalt tagastamisperioodile järgneva kalendriaasta 30. septembriks.

Tagastusperiood ei ole pikem kui kalendriaasta ega lühem kui kolm kuud. Erand „minimaalselt kolm kuud” reeglile on avaldus, mis on esitatud „kalendriaasta lõpuni jäänud aja“ kohta (nt võib esitada avalduse perioodi 15.11.2025–31.12.2025 kohta).

Reeglina ei või taotlusperioodid kattuda (nt 01.01.2024–01.06.2024 ja 01.03.2024–01.08.2024), siiski on selle reegli erandiks „aastane“ lisataotlus.

Mõned liikmesriigid on kehtestanud lisapiiranguid tagastustaotluste esitamise perioodi suhtes (nt lühema perioodi taotlusena võib esitada ainult kvartaalseid taotlusi).

Viimati uuendatud 09.10.2026

Последнее обновление 05.11.2025

Вам помогла информация на этой странице?

* Поля, отмеченные звёздочкой, являются обязательными для заполнения.


Если желаете получить ответ, то укажите адрес э-почты.