Useful links
Handbook “Calculation and refund of VAT”
""
Teises Euroopa Liidu liikmesriigis tasutud käibemaksu tagastamine
Õigus piiriülesele Euroopa Liidu käibemaksu tagastusele
Käibemaksukohustuslasel on õigus taotleda käibemaksu tagastamist nendelt Euroopa Liidu (EL) teises liikmesriigis soetatud kaupadelt ja saadud teenustelt, mida kasutatakse asukohariigis toimuva maksustatava käibe tarbeks.
Tagastamisperioodi jooksul ei tohi käibemaksukohustuslane tagastamisliikmesriigis omada majandustegevuse kohta, püsivat tegevuskohta, eelnevate puudumisel asu- või elukohta. Samuti ei tohi maksukohustuslane tagastamisperioodi jooksul võõrandada kaupa ega osutada teenust, mille käibe toimumise koht on tagastamisliikmesriik.
Nimetatud käibe hulka ei arvata veoteenuse, selle kõrval teenuse ja nende teenuste vahendamise teenuse osutamist, mis käibemaksuseaduse kohaselt on maksust vabastatud või maksustatakse 0% määraga, ning kauba võõrandamist või teenuse osutamist, mille puhul maksukohustus on kauba või teenuse saajal. Tagastamisele kuulub ainult äritegevusega seotud tasutud käibemaks. Taotlust ei saa täita isik, kes ei ole käibemaksukohustuslane või on piiratud käibemaksukohustuslane.
Asukohariigi roll
Asukohaliikmesriigi roll on pakkuda elektroonilise portaali teenust taotluste sisseandmiseks ning kontrollida taotluste struktuuri. Asukohaliikmesriik ei osale otsuse tegemise protsessis. Eesti maksuhalduri poolt pakutav e-teenuste keskkond e-MTA teostab kindlaid põhilisi kontrollfunktsioone: punasega märgitud kastides olevad vead tuleb parandada enne taotluse edastamist, kollasega märgitud kastides olevad vead võivad edastatavasse taotlusse sisse jääda.
Tagastamisliikmesriigi roll
Tagastamisliikmesriigi roll on menetleda taotlust vastavalt kohalikule seadusandlusele ning määrata teise liikmesriigi maksukohustuslasele tagastatava käibemaksu summa.
NB! Enne taotluse esitamist soovitame tutvuda tagastava riigi nõuetega.
Kui taotlus ei vasta tagastamisliikmesriigi poolt kehtestatud kriteeriumitele, võib see põhjustada taotluse läbivaatamise aja pikenemise või negatiivse otsuse saamise.
Viimati uuendatud 09.10.2026
Last updated: 05.11.2025