Sa oled siin

MTA süsteemide katkestus toob kaasa deklareeritavate pakkide viibimise

29 aprill 2019

Alates 3. maist kuni 8. maini ei ole võimalik kasutada tolliinfosüsteeme, mistõttu võivad deklareerimist vajavad saadetised hilineda.
 
Maksu- ja tolliameti (MTA) infosüsteemide plaaniline katkestus kestab alates 3. mai pealelõunast kuni eeldatavalt 8. maini, mille vältel on peatatud e-maksuameti/e-tolli ja MTA andmebaasidega seotud X-tee teenuste töö, samuti ei ole sel ajal võimalik teha muid päringuid MTA infosüsteemidesse. 
 
Omniva postiäri tootmisjuhi Eduard Sauli sõnul kaasneb kuuepäevase katkestusega ka deklareerimist vajavate pakkide hilinemine. „Kuna katkestuse ajal pole deklaratsioone võimalik täita ei kliendil ega ka meil, siis jääb enamik saadetisi ootama e-teenuste taastamist. See tähendab, et hiljemalt 9. mail on meil oluliselt suurem kogus deklareerimist vajavaid saadetisi, mida on vaja menetleda,“ ütles Saul.
 
Üks lahendus on Sauli sõnul oma paki deklaratsioon esitada võimalusel enne katkestust, kui info kauba saabumisest selleks ajaks on kätte saadud. Postipaki deklaratsiooni võib katkestuse ajal esitada aga ka e-posti teel digitaalselt allkirjastatuna (EE131@emta.ee). Sellisel juhul peavad kauba väärtust tõendavad dokumendid olema samuti lisatud.
 
MTA teenuste osakonna juhataja Triin Raaperi sõnul on katkestus tingitud e-maksuameti/e-tolli tehnilistest ümberkorraldustest ja sellisel kujul paraku vältimatu. „Infosüsteemide kasutamise piirang tekitab paljudele meie klientidele nende päevade jooksul kindlasti teatavat ebamugavust, kuid selle tulemusel saame pakutavad e-teenused muuta uuenduslikuks, töökindlamaks ning automatiseeritumaks. Praeguses etapis loome paremaid lahendusi kasutajate, isikute, pääsuõiguste ja autentimise haldamiseks,“ märkis Raaper.
 
MTA uus e-teenuste keskkond valmib lõplikult aastaks 2020, mille jooksul uuendatakse mitmeid keskseid e-lahendusi.
 
Täpsem info katkestuse kohta on kirjas ka MTA kodulehel
 
Küsimuste korral palume pöörduda MTA kliendiinfo telefonile:

  •  Ärikliendi infotelefon – 880 0812
  • Erakliendi infotelefon – 880 0811
  • Tolliinfo – 880 0814


Mattias Kaiv
Omniva meediasuhete juht
5332 5352
mattias.kaiv@omniva.ee

Rainer Laurits
MTA kommunikatsioonijuht

rainer.laurits@emta.ee

Veel uudiseid samal teemal

21.08.2019

MTA infosüsteemides toimub katkestus

Maksu- ja tolliameti (MTA) infosüsteemides toimub 30. augusti õhtul alates kella 17st plaaniline katkestus. Pärast katkestust saab e-maksuamet/e-toll kaasaegse ja selgema kujunduse ning mugavalt kasutatava ülesehituse. Eeldatavalt saab uuenenud iseteeninduskeskkonda siseneda 31. augustil ning kõik e-teenused on taas kasutatavad 1. septembri õhtuks.

31.07.2019

Kaks kolmandikku postipaki tellijatest deklareerib saadetise ise

Maksu- ja tolliameti (MTA) andmetel esitati eelmisel aastal 53 000 eraisiku postipaki deklaratsiooni. Sellest pea 33 000 juhul täitis tollideklaratsiooni inimene ise, vältides sellega täiendavat teenustasu.