Sa oled siin

MTA: juhised postipaki deklaratsiooni täitmiseks

5 juuli 2021

Alates 1. juulist tuleb deklareerida kõik kolmandatest riikidest saabuvad saadetised. Palume klientidel tutvuda deklaratsiooni esitamise juhise ja videoga.

1. juulist rakendunud muudatused on suuremahulised ning seetõttu soovitame enne deklaratsiooni täitmist tutvuda kodulehel oleva informatsiooniga, kust leiab juhendid ja vastused korduma kippuvatele küsimustele. Deklaratsiooni täites soovitame vaadata ka lahtrite juures olevaid selgitusi, mis aitavad klienti edasi. Need leiab klõpsates ⓘ sümbolile. Algselt esinesid süsteemis ka mõned tehnilised tõrked, kuid need on praeguseks lahendatud.

Peamised küsimused deklaratsiooni täites puudutavad transpordidokumendi numbri (tracking number) ja eelneva dokumendi numbri (MRN) lahtrite täitmist. Need numbrid on leitavad kullerfirma või postiettevõtte poolt edastatud kauba saabumise teatisel. Näiteks Omniva saadab klientidele paki deklareerimise teate, millele on lisatud link. Kui lingile vajutada, siis on näha vajaminevaid numbreid.

Samuti on tekkinud küsimusi saatja aadressi sisestamisel, eriti juhtudel, kui pakk on tellitud Aliexpressist. Kui tegemist on Omniva pakiga, siis tuleks deklaratsiooni esimesel lehel märkida linnuke lahtrisse „Kliendi nõusolek“. Nii saab kasutada andmeid, mille Omniva on juba MTA-le edastanud ning need andmed (sh saatja aadress) kuvatakse automaatselt deklaratsioonile.

Kui paki puhul ei ole võimalik Omniva poolt edastatud andmeid kasutada, siis saab täpsustada aadressi posti- või kullerettevõttelt või tellimuse kinnitusest. Samuti saab küsida täpsustust kauba saatjalt. Kui saatjaks on ettevõte, näiteks e-pood, siis ei pea saatja aadress olema majanumbri täpsusega.

Juhime ka tähelepanu, et saatekulude lahtrit täites on oluline märkida summa juurde valuuta. Seda ka juhul, kui saatekulud on null eurot. Samuti tuleks olla tähelepanelik, et deklaratsioonil märgitakse õige posti- või kullerettevõte. Sageli tekib klientidel probleeme deklaratsiooni esitamisega, sest Eesti Posti (ehk Omniva) asemel märgitakse ekslikult ettevõtteks DHL ja vastupidi.

Kui aga juhendeid järgides esineb siiski deklaratsiooni  täites veateade, siis tuleks pöörduda Tolliinfo poole. Seejuures palume teha kuvatõmmise kogu deklaratsioonist, mitte ainult veateatest. Nii saame kliente kõige kiiremini aidata.

Täpsemad juhised koos juhendvideoga leiate siit: https://www.emta.ee/et/reisimine-saadetised-umberasumine/euroopa-liitu-sisse/deklareerimine/1-juulist-muutub-valjastpoolt

Vastused korduma kippuvatele küsimustele leiate siit: https://www.emta.ee/et/euroopa-liitu-sisse/deklareerimine/1-juulist-muutub-valjastpoolt-euroopa-liitu-tellitud

Veel uudiseid samal teemal

03.08.2021

MTA saadab teavitused maksuvaba tulu enamkasutanud inimestele

Maksu- ja tolliamet (MTA) saadab sellel nädalal otseteavitusi inimestele, kes on poole aasta jooksul kasutanud maksuvaba tulu rohkem kui ette nähtud.

17.06.2021

MTA: 1. juulist tuleb deklareerida kõik kolmandate riikide väikesaadetised

Maksu- ja Tolliamet (MTA) tuletab meelde, et alates 1. juulist tuleb deklareerida kõik väljastpoolt Euroopa Liitu saabuvad saadetised ning lisaks kaob e-poodidest tellitud väikesaadetiste käibemaksuvabastus.