EMCSi kasutajaõigused ning nende taotlemine

Kliendil on ettenähtud kaks kasutajaõigust:
1) tavakliendi õigus – võimaldab elektroonilise saatelehe (eSLi) haldamist, mis on algatatud ainult antud töötaja poolt ja aruannete koostamist;
2) peakliendi õigus – võimaldab hallata kõiki ettevõtte eSLe, sõltumata nende esitajast ja võimaldab aruannete kuvamist ning koostamist.

Saatelehe haldus hõlmab järgnevat:

  • eSLi esitamist
  • eSLi tühistamist
  • asendustoiminguga algatatud eSLi sisestamist
  • eSLi sihtkoha muutmist
  • eSLi peal märgitud kellaaja muutmist
  • vastuvõtmisteate vormistamist

Õiguse taotlemiseks on järgnevalt toodud võimalused:

1) juhatuse liige (B-kaardilt) siseneb e-maksuametisse/e-tolli erakliendina (mitte ärikliendina) ning rubriigi „Suhtlus“ menüüpunkti „Kirjavahetus“ kaudu edastab taotluse, kuhu märgib:

a) ettevõtte nime ja registrikoodi,
b) töötajate andmed (isikukoodid, ees- ja perekonnanimed) ning perioodi (alguse ning lõpu), mille jaoks taotletakse EMCSi peakliendi õigust;

2) juhul, kui on olemas e-maksuameti/e-tolli ligipääsu piirangute administraatori õigus, saab ettevõttesiseselt ise määrata, kellele antud õigus väljastada;

3) taotluse täitmine ning hilisem edastamine (taotluse leiab siit (528.54 KB, PDF)) peab olema allkirjastatud ettevõtte esindusõigust omava isiku poolt;

4) kohapeal teenindusleti kaudu tellimine, mis eeldab, et seda teostab ettevõtet esindav isik. 

 

21.05.2019