e-maksuamet | e-toll

Sisene ID-kaardiga

Sisene mobiil-ID-ga

Sisene Internetipanga vahendusel

Hea klient!
Maksu- ja Tolliamet uuendab koostöös pankadega e-maksuameti/e-tolli autentimislahendust, et muuta senised lahendused e-maksuametisse/e-tolli sisenemisel klientide jaoks turvalisemaks. Sellega seoses teavitame teid, et alates 16. detsembrist kuni uute ühiste autentimisstandardite kehtima hakkamiseni (hiljemalt jaanuarikuu jooksul) on võimalik e-maksuametisse/e-tolli siseneda ID-kaarti, mobiil-ID-d või MTA koodikaarti kasutades.
Rohkem infot ja korduma kippuvad küsimused.
Vabandame ebamugavuste pärast.
 

Praegu on võimalik sisse logida järgmiste pankade kaudu:

Sisene kasutajatunnusega

Vananenud tarkvara kasutamine on ohtlik

Deklareeri oma internetiostud ise

Vaata, kui lihtne on oma internetiostude deklareerimine e-maksuametis/e-tollis.


Juurdepääs töötamise registrile e-maksuametis/e-tollis

Volituste andmisest töötamise registri kasutamiseks loe edasi siit

 

Tõrked ID-kaardiga sisenemisel

1. Kui ID-kaardiga autentimine ei õnnestu, leiate abi siit.
2. Kui Te kasutate brauserit Mozilla, leiate abi siit.
3. Konkreetse veateate puhul sisestage osa veateatest otsingulahtrisse.
4. 2011. aastal väljastatud ID-kaartide sertifikaate tuleb enne kasutamist uuendada PPA-s. Rohkem infot.
5. Kui peale seda ID-kaardiga sisenemine siiski ei õnnestu, kirjutage abi saamiseks aadressile abiid dot ee.

 

Alates 24. jaanuarist 2014 muutuvad e-maksuameti/e-tolli turvanõuded

Kui kasutate üle 12 aasta vanust operatsioonisüsteemi või veebilehitseja Internet Explorer versiooni 6, mida ei ole pärast paigaldamist uuendatud, siis võivad esineda tõrked e-maksuametisse/e-tolli sisselogimisel.
E-maksuameti/e-tolli teenuste kasutamiseks tuleb uuendada arvuti operatsioonisüsteemi ning kasutada veebilehitsejate uuemaid versioone.

 

Muutus kolmanda isiku nõuete tasumiseks tehtud pangaülekannete töötlemise kord

Alates 25. detsembrist 2013 liiguvad kõik Maksu- ja Tolliametile laekunud summad, mille viitenumber viitab teise isiku dokumendile, läbi maksja ettemaksukonto. Raha laekumine kajastub maksja ettemaksukonto toimingute otsingu vormil ja veerus "Isik" on näha, kelle nõude tasumiseks raha kasutati.
Loe muudatusest lähemalt siit.

 

E-maksuameti/e-tolli plaanilised süsteemihooldustööde ajad on tööpäeviti kell 7:00 – 8:00 ja neljapäeviti kell 17:00 – 20.00.

Nendel aegadel võib esineda lühiajalisi katkestusi e-teenuste töös.

Palume e-maksuameti/e-tolli kasutamisel arvestada hooldustööde aegadega.

Autentimise lepingu sõlmimine

Alates 14.10.2013 ei sõlmi Maksu- ja Tolliamet enam teenindusbüroodes autentimise lepinguid. Autentimise leping sõlmitakse ainult mitteresidentidega.

E-maksuameti/e-tolli lepingu saab Eesti resident sõlmida e-maksuametis/e-tollis ID-kaardi või mobiil-IDga või Interneti-panga kaudu.

Ettevõtte nimel saab lepingu sõlmida äriühingu ainuesindusõigusega juhatuse liige. Lepingu sõlmimiseks tuleb e-maksuametisse siseneda erakliendina ning valida menüüpunkti Leping ja seaded alt Esindusõiguse päring äriregistrisse. Täpsema juhendi teenuse kasutamiseks leiate siit.

 

Ettevõtte juhatuse liikmele - e-maksuameti/e-tolli kasutajate volitamine

Ettevõtte nimel e-maksuametit/e-tolli kasutavatele isikutele saab volitusi ja õigusi anda juhatuse liige ise.
Seda on võimalik teha elektroonselt e-maksuameti/e-tolli keskkonnas.

Loe edasi
 

Sertifikaadi mittesobivus või puudumine sisenemiseks e-maksuametisse/e-tolli

Juhul, kui veebilehitseja teavitab e-maksuametisse/e-tolli sisenemisel sertifikaadi mittesobivusest, tuleb üle vaadata ja kontrollida:

  • kas arvuti operatsioonisüsteemil on paigaldatud kõik viimased turvapaigad
  • kas arvutis on viimane ametlik versioon ID-kaardi tarkvarast

Kui probleemid veebilehitsejaga jätkuvad, on võimalus alla laadida ja paigaldada sertifikaadid ka käsitsi ASi Sertifitseerimiskeskus kodulehelt:
http://www.sk.ee/repositoorium/sk-sertifikaadid/ (vajalikud sertifikaadid paigaldamsieks on JUUR-SK ja KLASS3-SK 2010).